16.11.2011 10:34

Nespokojení a zklamaní středoškolští učitelé píší Cermatu

Respektujeme přání autorů a jejich jména nezveřejňujeme.

Několik dotazů k chystané změně systému hodnocení písem. prací u MZ

  1. Jak vysvětlíte daňovým poplatníkům, tedy i  nám, že peníze vynaložené na loňská školení byly vynaloženy zbytečně?
  2. Jak vysvětlíte všem učitelům, kteří se těchto školení účastnili, že jejich čas byl utracen zbytečně? 
  3. Mnozí museli navíc na školení dojíždět, týká se to tedy i jízdného.
  4. Za tyto učitele se muselo na školách suplovat, týká se to i vynaložených prostředků na suplování. Jak známe situaci na českých školách, většina tohoto suplování nebyla zaplacena (ačkoli podle zákona náleží suplujícím učitelům odměna), jak vysvětlíte těmto nezaplaceným učitelům, že jejich vyčerpávající práce vlastně ani nebyla nutná.
  5. Jak vysvětlíte daňovým poplatníkům, že v době finanční krize, v době zvyšujícího se státního dluhu, v době nutnosti šetření přicházíte s novými výdaji na nová školení, konkurzy apod.?
  6. Jak můžeme mít důvěru v to, že kdybychom vynaložili svůj čas a námahu na tato školení, že se nám zúročí, jak píšete? S touto důvěrou jsme pracovali loni. Nejen, že se považuje za normální, že jsme všechno zvládli a to ve svém volném čase (byla to práce navíc, k naší běžné pedagogické činnosti, o které snad nepochybujete, že je náročná), ale nyní  nám je řečeno, že tato námaha byla zbytečná. Připravovali  jsme se na hodnocení písemných prací v cizím nebo mateřském jazyce a to i pro studenty s PUP. Známe kolegy, které učí dva jazyky, všechno tedy musí  absolvovat dvojmo. Máte představu, jaké zatížení to je?
  7. Jak může Vámi navrhovaný, nový systém fungovat, když v době, kdy by měli hodnotitelé opravovat, se připravují a probíhají ústní maturitní zkoušky?  Je kolem nich hodně psychicky náročné pedagogické práce (zkoušení, hodnocení), hodně administrativní práce (příprava zkušebních listů, vyplňování dokumentů o průběhu zkoušky, sami víte, že je jich hodně), i hodně organizační práce (v případě třídních příprava místnosti ke zkoušení, zajištění průběhu zkoušek, péče o studenty, zkoušející a celou komisi). V době maturit je samozřejmě také možné, že takový případný hodnotitel bude v této době vyslán na jinou školu jako předseda maturitní komise, kde může trávit celé dlouhé dny.  Jak může být učitel v této době zatížen opravováním stovek písemných prací? To není v lidských silách. Pokud to někdo dokáže, pak jeho práce rozhodně nemůže být kvalitní. To je cílem?
  8. Jak můžete učitelům něco podobného navrhovat? Dost na tom, že v době maturit učitel ztrácí hodiny se svými ostatními třídami, ale povinnost probrat látku zůstává stejná. Musí tedy učivo těžce dohánět. K této zátěži jim chcete přidat další?

 

Považujeme novou maturitní zkoušku za krok správným směrem.Každým dalším podobným zmateným , několikrát se měnícím, nekompetentním (stačí se podívat na rozdílnou informaci o termínech zaslání přihlášky k případným školením)rozhodnutím ale CERMAT ztrácí své příznivce!!! Je to hazard s lidskými silami a pracovním úsilím! Důstojnost a společenské postavení učitelů je soustavně pošlapáváno!

 

Byli bychom rádi, kdybyste zvážili naše námitky a odpověděli nám. Omlouváme se, ale neuvedeme naše jména. Naše škola je ve stádiu slučování s jinou školou a evidentně nás

čeká propouštění. Každý kritický hlas může být záminkou.

 

Zástupci nespokojených a zklamaných středoškolských učitelů

—————

Zpět


Kolegové, široká veřejnosti - rozhodli jsme se veřejně projevit svou nespokojenost se situací kolem státních maturit. K našemu protestu se připojili pedagogové z celé republiky. Státní maturita byla přesto spuštěna. Čeká nás nelehké období boje za kvalitu českého vzdělávání a vzdělání. Stojíme proti aroganci úředníků a moci peněz. Naše odborné názory jsou zlehčovány, či dokonce přehlíženy. Přesto nerezignujeme. Budeme i nadále pravdivě informovat veřejnost o skutečném stavu věcí. Počítáme  s vašimi přispěvky. Ty prosím posílejte na email novakova@mgo.cz